3 mei 2024

Verslag excursie ARN

Excursie ARN 30 aprll met 19 leden uit Wilbertoord en 14 leden van KBO Landhorst zijn we gezamenlijk naar Weurt gereden waar we werden ontvangen met koffie. Gedurende de presentatie werd uitgelegd hoe deze afval verwerker is ontstaan en werkte. Erg onder de indruk gingen wij de bus in voor een rond toer over terrein , waar wij zelfs de loods binnen reden van de stortplaats, wel de airco van de bus even uit. Op het terrein zagen wij de restante van het vuil, en gaf een valkenier een demo met een valk , deze moeten het hele terrein vrij houden van vogels zoals meeuwen e.c. tijdens de rondtoer ging de band van de busĀ  kapot. Hierdoor konden wij niet in de ovens kijken wat jammer was. maar toch weer een leuke middag.